söndag 20 mars 2011

faran med god mat (varning för I-landsproblem)

Slutade jobba vid tre. Somnade vid fem, vaknade av att telefonen ringde vid sju och Silya berättade att maten var klar. Det var pizza och pommes. Hell no, tänkte jag, och beställde chinese food från vad som sägs vara den bästa chinese restaurangen i stan. Massa billiga smårätter på menyn, okej, säkrast att ta några stycken för det är säkert pyttesmå portioner tänkte jag. Valde ut tre rätter. En timme senare fick jag maten, gratis hemkörning är mycket nice. Jag gav mannen 2£ i dricks iallafall för det skulle inte känts rätt annars. Påsen var tung, undrade om det blivit fel med beställningen. Insåg att det var rätt, men det var inga små portioner som jag tänkt. Gott var det, helt otroligt gott. Synd bara att jag har lite svårt att lämna mat och lider nu av matkoma, försöker minnas en tid jag senast var så här mätt? Nej, ingen aning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar