fredag 21 januari 2011

en helt vanlig onsdag

Jag har gått omkring och tänkt att det är onsdag hela dagen av någon anledning, ända tills jag slutade jobbet och pratade med nån om att jag nog inte skulle ut i helgen, utan bara gå ut ikväll.. Det var då han sa det: "Eeh men Heidi, det är ju helg nu?" Just så. Någon som har tips på hur man tränar upp minnet? Övningar som är gjorda för guldfiskar borde nog passa mig utmärkt.

Jo, idag har jag fått både en positiv och en negativ nyhet.
We'll start with the good news..
Den goda nyheten är att jag kommer att få ett nytt rum på måndag, i.o.m. renoveringen som pågår på hotellet. Vi praktikanter som bor här kommer då flytta upp ända till femte våningen där utsikt över en staden ingår samt sprillans nyrenoverade rum! Thumbs up! Känns som att man blir lite spoiled nu faktiskt, men jag gör ju faktiskt en hel del jobb för det här stället också så det är inte mer än rätt.

Och den dåliga nyheten är att en av de andra praktikanterna har bestämt sig för att åka hem på söndag, därav också orsaken till varför vi ska ut ikväll. Alltså en avskedsfest, inte för att fira att hon åker...


The shark


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar