lördag 29 januari 2011

Vem ska trösta knyttet?

Det snurrar i huvudet så jag knappt vet va som e upp och ner, huvudvärken har suttit i hela jävla dagen. Har tuggat i mig pastiller för att lindra det onda i halsen och drack nyss te. Tror att febern smyger sig på också i sakta mak. Typiskt när man har ledigt, å andra sidan är det ju tur att jag e ledig så jag kan vila upp mig till imorgon, då jag börjar jobba 09:30. Det är såna här dagar man verkligen  känner av hur långt hemifrån man är. Ska gå över till Tesco och hamstra feelgood produkter som chips och müesli. Idag känner jag mig faktiskt som ett knytt.



"Och knyttets nya skor var väldigt trånga
och kappsäcken var tung och solen sken.
När kvällen kom och skuggorna blev långa
fanns inte mycket kvar av knyttets ben,
han satte sig på kappsäcken och sa:
den är nog ändå rysligt bra att ha.
Då flög en vind från havet in med lockande musik,
en mumrik spelar på sin flöjt i sömnig sommarvik,
nån kappsäck har han aldrig haft och aldrig trånga skor,
han vandrar på den gröna äng där inga sorger bor.
Men vem ska trösta knyttet och förklara att en sång
är bättre än en kappsäck ifall vägen är för lång. "

1 kommentar:

  1. men kanske du hittar dig ett skrutt och så får ni bo i en snäcka på stranden..:) den där boken är bäst!


    krya på dig!

    SvaraRadera