tisdag 12 april 2011

back to basics

Jaha,nu ska jag för femtioåttonde gången försöka skärpa mig med bloggandet, om inte annat så bara för att mamma ska få veta att jag lever..

På fredag morgon landade jag,eller planet som jag satt i, på manchesters flygplats. Lite vemodigt att vara tillbaka efter en avkopplande och rolig vecka hemma,men det vackra vädret hjälpte iallafall till att göra det lite lättare att acceptera läget. Jag avnjöt en nattsvart espresso på flygfältet och roades av ett gäng onyktra norrmän. Den ena mannen märkte väl att jag stirrade (jaa det gjorde jag ju men de var ju roliga! Och jag var trött!)  Så den ena mannen sluddrade fram på norska att "henne kan vi ju ta med" eller nåt liknande, så sa han åt mig att jag fick hänga med deras roliga gäng om jag bara betalade  £10.. Gissa hans anisktsuttryck när jag svarade på så breed dialekt jag kan: "Nää hödo veit do va he e nåo rikto bra men tack iallafall!" Han stirrade på mig tillbaka en lång stund och fråga om jag var från sverige.. Oj suck, vem är det som har fått för sig att finnar är värst med sprit inblandat?

Jag funderade sen en bra stund om jag verkligen hade lust att åka hem till wigan redan.. Konstaterade att jag inte var riktigt redo för vardagen på hotellet än så jag åkte vidare in till Manchester. Jag spenderade mestadels av tiden där med att söka upp olika kända byggnader och sånt från en karta jag fick av mannen på Starbucks. (Säga vad man vill om Starbucks, men man möter alltid på vänlig personal där åtminstone.)

När jag åkte hem till hotellet vid fyra så tog jag tre timmars sömn. Efteråt blev det "Chinese buffet"med Silya och hennes kompis Aude. Mitt livs bästa buffé-upplevelse! Där fanns verkligen allt från sushi till pannkakor. Tyvärr var vi alltför upptagna av att äta så vi glömde ta bilder på maten.. Detta är enda bilden jag har från hela kvällen, som efter maten fortsatte på bargatan. En riktigt lyckad kväll, och jag är glad att jag inte valde att sura på rummet som var min första plan.. hehe!

1 kommentar:

  1. Aaaah, he finns ju int na bäter än STARBUCK'S! Oj om di sku finnas överallt på sama sätt som Wayne's Coffee finns i finland o sverige... suck.

    SvaraRadera