tisdag 12 april 2011

Fortsätter och berätta lite om helgen på hotellet som var ungefär lika kaotisk som när brandlarmet går i en myrstack kan jag tänka mig. Det var fullbokat i princip hela helgen och på tre dagar har här firats både nyfödda, 40 och 50-års födelsedagar, nygifta och t.o.m. en begravning har det hunnits med. Som grädden på moset har det på de två nedersta våningarna dessutom varit privatbokade "drinking parties" med massor av glada (fulla) ungdomar. En minst sagt salig röra alltså. 


På lördag kväll så stod vi tre respanister och svettades när en busslast sura/dyngfulla gäster skulle checka in, samtidigt som vi fick klagomål om rum som var ostädade och tonåringar som drack och förde oväsen i korridoren. Detta måste vara den svåraste utmaningen med det här jobbet, tänkte jag, att handskas med så många totalt olika saker på samma gång och med lika stort tålamod och alltid med ett leende på läpparna såklart. Sist och slutligen gick det bra och jag var nöjd med att ha överlevt helvetesskiftet. Aldrig igen, tänkte jag. Inte tills nästa lördag iallafall!


Idag har jag försökt skajpa lite med Adde men det gick inte alls. Han är på en dumm båt hela veckan där det inte finns sändning. Saknar dig!


Så ni vet ifall nån försökt nå mig nu de senaste dagarna så har min telefon dött och jag har tydligen lämnat hem telefon laddarn också, damn it! Men imorgon ska jag ut och leta reda på en ny, för gissa  vad? Jag är ledig i två dagar! Whoop whoop!


Här var jag säkert lite i "sockerchock" efter att vi haft kalas och ätit tio kilo kako och vill att Adde ska tycka synd om mig!

Mycket fin middag på den,för mig nya, restaurangen Il Banco i vasa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar