söndag 17 april 2011

Jag förstår inte varför jag envisas med att gå ut i den här stan. Och jag förstår absolut inte varför jag envisas med att gå ut på lördagar! Nattllivet här går ut på två saker: 1. Dricka för mycket alkohol 2. Dansa till dålig musik. Det är alltför  hög volym på samtliga ställen så man kan omöjligt hålla en vettig konversation med någon så det kan man ju glömma. På lördagar är det dessutom så fullt överallt att man kan räkna med ett visst antal hårda knytnävar i sidan/ansiktet  samt folk som stiger på ens fötter med sina förbannade vassa klackar. Ja och om du befinner dig på dansgolvet i mer än 5 minuter kan du ju va säker på att dina kläder efteråt luktar som en unken blandning av cosmopolitan och öl. Jag blir galen av sånt här, så varför går jag ut och utsätter mig för denna lördags-tortyr? Jag har ingen aning om varför men jag kan gott säga att igår var sista gången. För en lång stund iallafall. Urk!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar