måndag 30 maj 2011

de ää mycke nuu asså!

Jo så e det., som att t.ex.
- Jobbar flera skiften i respan HELT ENSAM!
- Tråkiga avsked var och varannan dag
- Tusen saker att fixa med före hemfärd
- Njuta och ta till vara på sista dagarna i Englandet


Det är jävligt underligt hur svårt det kan vara att ställa om sig mellan olika situationer.. December månad var jobbig då jag började bli tveksam över att åka bort och hade ingen lust alls. Men till slut så åkte jag ändå och nu har de där 5 månaderna som jag bävade inför varit och gått och så otroligt mycket snabbare än vad jag tänkt mig dessutom. I denna stund känner jag en bekant känsla smyga sig på "neej varför har jag inte gjort det och det och jag borde sett så mycket mer än jag gjort" osv osv. 


Nej, det är inte så att jag inte vill komma hem, absolut inte. Den här tiden har definitivt haft sin beskärda del av ups and downs, men jag är ändå glad över att jag gjorde rätt beslut. Jag kommer hem med en hel del erfarenhet och nya upplevelser i bagaget, eller hur det nu är man säger det haha! Det har varit fint att bo i underbara United Kingdom i 5 månader och det finns massor av saker jag kommer att sakna härifrån och förhoppningsvis får jag någon gång i framtiden uppleva det igen.


Men nu ser jag mest fram emot att komma hem till alla de sakerna som är så underbara med Finland, det bästa är förstås att det är hemma, och hemma är alltid bäst! :)


so guess I'll seee you sooooon then!! 

1 kommentar:

  1. Njut nu av de sista dagarna där borta! Snart får du komma hem å slåss me myggen igen! ;) (Första kvällen med mygg i Skepparhamn var ikväll!)
    Vi räknar dagarna tills du kommer..

    SvaraRadera