torsdag 5 maj 2011

Igår gjorde jag ett tappert försök att ha hockeykväll. Jag köpte öl och chips och fick lite hjälp av en kollega att fixa fram matchen live via nätet. I början av matchen skajpade jag lite med A, och det var humor. Tog mig genast tillbaka ca 10 år när pappa satt i soffan och kollade hockey. Man behövde inte se själv, för man kunde enkelt tyda pappas YESS alternativt något mindre fint ord om det blev mål för finnarna eller andra laget. Efter matchen var slut behövde man bara se vilken min han hade för att veta vilka som vann. Adde har exakt samma entusiasm och det är riktigt undehållande att höra på måste jag säga. Vad är det med finnar och hockey? Här i England så listar man hockey under "other sports" på BBC's sportsidor, bland andra actionsporter som Gymnastics, Bowling och Darts... Det är ju bara för att de är så värdelösa på hockey förstås. Jag och kocken hade ett roligt samtal igår om vilken sport som var coolare, fotboll eller hockey. Vi kan väl säga som så att jag vann den diskussionen (även om han inte höll med, hehe).


Min hockeykväll slutade efter första perioden då internet gav upp. PASKA! Nåja, lejonen vann ju inte ändå. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar