onsdag 11 maj 2011

Medans ni där hemma i Finlandet lär börja få sommar nu, så verkar vi ha gått in i en regnperiod här borta. Det regnar i några timmar, sen är solen framme så pass länge att man tror man ska våga sig ut igen..Och just då smäller det till med mer regn, och även åska har vi fått va med om de senaste dagarna. Jag är ändå den sista som klagar, nu har jag ju fått vara inomhus med gott samvete några dagar. Nej, det är inte så att jag är tråkig (inte bara) men jag hittade en ny bok förra veckan som jag fastnat i. 


"Water for elephants" av Sara Gruen. Boken har, som så många andra bra böcker, gjorts till film och går just nu på bio åtminstone här borta. Boken var otrooligt bra och igår läste jag ut den, besviken på ett sånt sätt som man blir när en bra bok tar slut. Nu längtar jag efter att gå och se den på bio! Min fascination över allt som heter Cirkus har nu blivit större, och passligt till det så såg jag på tidningen igår att The Moscow Cirkus e påväg till Wigan första veckan i Juni! Jag ska göra mitt bästa för att inte rymma iväg med den, men jag lovar inget..  Höhö!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar