torsdag 17 februari 2011

I've got a pocketful of sunshine

Idag är det torsdag, imorgon fredag, på lördag är jag ledig, söndag jobb och måndag ledig. Och efter det påbörjar jag min sista vecka i housekeeping. Thank God säger jag bara!

Jo jag valde ju själv att göra en tid av praktiken i housekeeping, av olika skäl. Den största orsaken var för att jag inte vet vad jag vill jobba med "när jag blir stor", är inte säker på att jag vill jobba i reception överhuvudtaget. Sen också det faktum att flera lärare och även andra människor som jobbar i branschen sagt att det är en nyttig erfarenhet att jobba i olika avdelningar för att se lite hur det går till. Så jag tänkte att det kunde vara bra att testa på i en månad. Nåja, efter en massa strul från hotellets sida så är jag fortfarande fast i städ, trots att jag borde börjat i respan för två veckor sen. Vi är tre praktikanter som slåss om timmarna nämligen, så det blir lite svårt att hitta jobb för oss alla. Nu är det iallafall bestämt att jag får börja leka receptionist den 1:a mars, så nu är jag lugn. Jag trivs rätt bra i housekeeping ändå, mycket bättre än vad jag nånsin kunnat tro. Men nu kan jag ju rutinerna utan och innan och känner att jag inte får något ut av att jobba gratis (slava) med städning mer. Jag har stor respekt för housekeeping-avdelningen nu iallafall efter den här erfarenheten, det är jävligt tungt arbete och mycket att tänka på. 

Det ska bli intressant att byta avdelning. Det är ju verkligen så olika arbeten, det ena är så fysiskt tungt att det värker i kroppen (åtminstone för en som är ovan och i dålig form) efter en hel dags jobb. I reception är man runt människor hela dagen och får lösa olika sorts problem och handskas med alla möjliga personligheter. Jag ser fram emot omväxling!


Det här är en av mina favoritscener av alla filmer jag nånsin sett. Från filmen Easy A, se den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar