måndag 14 februari 2011

Lycka är..

när man får ett samtal från respan om att det ligger ett jävligt tungt paket från Finland och väntar på en.. Har troligen aldrig hoppat upp ur sängen så snabbt på morgonen som idag. Jag visste ju att paketet skulle komma någon dag den här veckan, och jag visste att det var hemifrån så det var ingen direkt överraskning. Men det som jag trodde skulle vara endast kläder och lite andra nödvändigheter som jag beställt med "mamm miin" visade sig vara mycket mer än det...

Vaaad gömmer sig i det mystiska paketet?

Jo DETTA! Finskt godis, chips, tidningar, böcker, ett marsvin (jättesöt!), en film, väckarklocka, ett värmeljus..


och en fin muminmugg !

Jag var så rörd och glad så jag bara satt och fnittarde för mig själv och sa "Nåå.. Nää? Meenä.." om och om igen. Tusen tack mamm miin å papp miin, ni e bäst!

I paketet fanns också ett brev med hälsningar från min "extrafamilj" i Schweiz. Mitt äldsta "au pair barn" (som hon själv kallade sig) hade skrivit ett fint brev till mej. I brevet fanns också en kalender med bilder på barnen i. 

Idag har jag lärt mig en sak. Nämligen att Valentine's Day inte alls behöver vara en usel dag även om man firar den ensam och är långt långt ifrån alla man tycker om. Ibland räcker det med att man vet att man har människor som bryr sig och tänker på en. Då kommer man ihåg hur jävla bra man har det egentligen, sånt som man borde komma ihåg varje dag året runt. 

TACK TACK TACK TACK!

 

1 kommentar:

  1. Va fin bild på dej!!! Å många stora varma försenade alla <3 dag kramar till dej från Agnes och mig!!

    SvaraRadera